Myyntivinkkejä
Tämä sivu sisältää lyhyitä vinkkejä myyjille.
Myynnin perusteet
- Jaa kauppanne linkkiä WhatsAppissa, Snapchatissa, Facebookissa, Instagramissa tai vastaavassa somekanavassa.
- Jos vastausta ei ole muutamaan päivään kuulunut, muistuta ihmisiä käymään uudelleen verkkokaupassa. Monet voivat olla viestin lukuhetkellä vähän huonossa paikassa, ja asia voi unohtua.
- Muistuta myös vanhempiasi tai tuttujasi jakamaan kauppanne linkkiä esimerkiksi Facebook-seinällä, työpaikalla tai omissa WhatsApp-ryhmissä.
- Kierrä naapurustoa ja myy ovelta ovelle.
- Ole reipas ja mukava!
- Kerro mitä varten keräätte rahaa.
- Kehu ja suosittele joitain tiettyjä tuotteita, näin helpotat ostajan päätöksentekoa.
Tukijan ei tarvitse asua myyjän lähellä
On kaikista helpointa, jos tukija sijaitsee myyjän lähellä, jotta myyjä voi viedä tuotteet hänelle kampanjan jälkeen. Tämä ei ole kuitenkaan aina mahdollista, mutta se ei haittaa. Verkkokaupasta tukija voi halutessaan valita kassalla toimitustavaksi myös postitoimituksen, jolloin me lähetämme paketin suoraan tukijalle myyjän puolesta. Nyt siis tukeminen on mahdollista, vaikka etäisyyttä olisi enemmän!
Käteislaskulla voi tilata asiakkaan puolesta
Toiset eivät pysty tekemään tilauksia itse tai eivät halua jakaa sähköpostiosoitettaan erinäisiin palveluihin. Näissä tapauksissa myyjillä on mahdollisuus käyttää hyväksi käteislaskua, jossa myyjä tekee tilauksen tukijan puolesta. Myyjä tulostaa tukijalle käteislaskun ja antaa sen suoraan kasvotusten hänelle. Tässä tapauksessa tilaaminen siis onnistuu myös heiltä ketkä eivät esimerkiksi pysty itse verkkokaupoista tekemään tilauksia.
Kaupan yhteyshenkilö pystyy tulostamaan käteislaskuja palvelun avulla veloituksetta niin paljon kuin haluaa.